REGULAMIN ORGANIZACYJNY
KOMISJI REWIZYJNEJ
WIELKOPOLSKIEGO ZWIĄZKU STRZELECTWA SPORTOWEGO
§ 1.
1. Komisja Rewizyjna Wielkopolskiego Związku Strzelectwa Sportowego w Poznaniu, nazywana dalej Komisją, jest organem kontrolno - nadzorczym Wielkopolskiego Związku Strzelectwa Sportowego w Poznaniu, nazywanego dalej Związkiem, powołaną do sprawowania kontroli nad jego działalnością i działa na mocy postanowień Statutu Związku, uchwał Walnego Zebrania Delegatów Związku oraz zgodnie z § 43 ust. 4 Statutu Związku, na podstawie niniejszego regulaminu.
2. Siedzibą władz Związku, w tym Komisji jest miasto Poznań.
§ 2.
Komisja sprawuje nadzór i kontrolę nad całokształtem działalności Związku w zakresie przestrzegania przez wszystkie jego organy Statutu Związku, uchwał Walnego Zebrania Delegatów, stosownych regulaminów oraz przepisów prawa i ponosi odpowiedzialność za swoją pracę przed Walnym Zebraniem Delegatów.
§ 3.
1. Komisja wybierana jest przez Walne Zebranie Delegatów na zasadach określonych w § 43 ust. 2.
2. Ilość członków Komisji określa Uchwała Walnego Zebrania Delegatów na podstawie § 43 ust. 1 Statutu Związku.
3. Pierwsze posiedzenie Komisji odbywa się w trakcie Walnego Zebrania Delegatów, które jest zebraniem sprawozdawczo – wyborczym, rozpoczynającym nową kadencję władz Związku, po ogłoszeniu wyniku wyborów.
4. Na pierwszym posiedzeniu Komisji, o którym mowa w ust. 3, jej członkowie wybierają spośród siebie:
- Przewodniczącego;
- Sekretarza.
5. Pierwszemu posiedzeniu Komisji, o którym mowa w ust. 3, przewodniczy najstarszy spośród wybranych, a wynik wyborów, o których mowa w ust. 4 podawany jest do protokółu Walnego Zebrania Delegatów.
6. Zgodnie z § 27 ust. 1 Statutu Związku, kadencja Komisji trwa 4 lata i kończy się z chwilą wyboru nowej Komisji przez Walne Zebranie Delegatów.
7. W przypadku zmniejszenia się liczby pochodzących z wyboru Walnego Zebrania Delegatów, członków Komisji w trakcie trwania kadencji, przysługuje jej prawo do uzupełnienia składu na zasadach określonych w § 45 ust. 2 Statutu Związku.
8. W przypadku ustania członkowstwa w Komisji jej Przewodniczącego lub Sekretarza, Komisja postępuje zgodnie z postanowieniami § 45 od ust. 4 oraz ust. 5, Statutu Związku.
9. Jeżeli Komisja nie może wykonać czynności określonych w § 45 od ust. 2 do 5 lub zdecyduje się w całości ustąpić, niezbędne jest wdrożenie przez nią procedury określonej w § 28 ust. 5 oraz ust. 6 w celu odbycia wyborów uzupełniających lub nowych wyborów.
10. W sytuacji określonej w ust. 9, postanowienia ust. od 1 do 5 stosuje się odpowiednio.
§ 4
Komisja do prowadzenia swoich spraw korzysta z pomocy Biura Związku.
§ 5.
1. Praca członków Komisji zgodnie z postanowieniami § 7 Statutu Związku opiera się na pracy społecznej.
2. Na podstawie § 38 ust. 5 Statutu Związku, Przewodniczący Komisji lub inny upoważniony członek może uczestniczyć z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu.
3. Członkowie Komisji prowadząc swoją działalność w ramach statutowego organu Związku, muszą ściśle stosować się do ograniczeń określonych w § 46 Statutu Związku.
§ 6.
Komisja ma prawo żądania od członków i władz Stowarzyszenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw, na podstawie § 48 ust. 2 Statutu Związku.
§ 7
1. Zebrania Komisji zwołuje Przewodniczący bądź Sekretarz Komisji na zasadach określonych w § 47 ust 1 Statutu Związku..
2. Zebrania odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na rok.
3. W zebraniach mogą brać udział osoby zaproszone przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
§ 8.
1. Komisja działa w oparciu o stałą siedzibę Związku.
2. Posiedzenia Komisji organizowane mogą być w różnych miejscach w zależności od potrzeb.
3, Posiedzeniom Komisji przewodniczy jej Przewodniczący lub w uzasadnionych przypadkach, Sekretarz Komisji, zgodnie z postanowieniami § 47 ust. 2.
4. Z posiedzeń Komisji sporządza się protokół, który zawiera : porządek obrad, imiona i nazwiska oraz funkcje obecnych członków Komisji i innych osób obecnych na zebraniu, liczbę oddanych głosów za poszczególnymi uchwałami oraz odrębne zdanie członka w danej kwestii. Protokół podpisują przewodniczący obrad i osoba protokołująca.
5. Osobą protokołującą posiedzenie Komisji jest jej Sekretarz, a w przypadku jego nieobecności, inny członek Komisji, wyznaczony przez przewodniczącego obrad.
6. Komisja prowadzi rejestr uchwał.
7. Protokół powinien być przedłożony przez osobę protokołującą, do podpisu przewodniczącemu obrad, niepóźnej niż w ciągu 14 dni od dnia w którym odbyło się posiedzenie Komisji.
8. Protokół z posiedzenia Komisji jest odczytywany i głosowany na następnym posiedzeniu Komisji.
9. Za prawidłowość dokumentacji odpowiada Sekretarz Komisji.
§ 9
1. Uchwały Komisji, zgodnie z postanowieniami § 26 Statutu Związku, podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy czym w sytuacji równego rozłożenia głosów decyduje głos przewodniczącego obrad.
2. Uchwały Komisji, zgodnie z postanowieniami § 38 ust. 4 Statutu Związku, podejmowane są przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Komisji na posiedzeniu.
3. Jeżeli Statut Związku stanowi inaczej niż zostało to określone w ust. 1 i 2, przy podejmowaniu uchwały stosuje się zasady określone w Statucie Związku.
4. W przypadkach nie cierpiących zwłoki głosowanie może odbyć się w drodze ustalenia telefonicznego, za pomocą poczty elektronicznej bądź ustalenia korespondencyjnego, z dopełnieniem staranności powiadomienia wszystkich członków Komisji.
§ 10
1. Komisja używa podłużnej pieczęci nagłówkowej z określeniem nazwy własnej, nazwy i siedziby Związku.
2. Komisja może także używać pieczęci okrągłych, zgodnie z określonymi własną uchwałą wzorami.
3. Przewodniczący i Sekretarz Komisji posługują się pieczątkami imiennymi z pełną nazwą pełnionej funkcji w organie Związku.
4. Jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Komisji, może ona w trybie uchwały własnej wytworzyć pieczęci imienne dla innych jej członków, niż tych określanych w ust. 3.
5. Wzory używanych pieczęci, o których mowa w ust. od 1 do 4, zawarte są w specjalnie wytworzonym rejestrze, przechowywanym przez Sekretarza Zarządu Związku.
6. Posługiwanie się pieczęciami innymi, niż te, których wzory są zawarte w rejestrze, o którym mowa w ust. 5, jest zabronione, a dokumenty, na których widnieją pieczęcie nie objęte rejestrem są nieważne.
§ 11.
Do zadań Komisji Rewizyjnej należy:
1. Przeprowadzenie przynajmniej raz w roku kontroli działalności merytorycznej i finansowej Stowarzyszenia z uwzględnieniem celowości, rzetelności, prawidłowości oraz zgodności z przepisami statutu i uchwał władz.
2. Kontrolowanie przestrzegania zasad prawidłowego gospodarowania funduszami i majątkiem Związku.
3. Składanie sprawozdań ze swe działalności na Walnym Zebraniu Delegatów i zgłaszanie wniosków o udzielenie (lub odmowę udzielenia) absolutorium Zarządowi, bądź w stosunku do każdego członka Zarządu oddzielnie.
4. Przekładanie Zarządowi protokołów pokontrolnych wraz z wnioskami.
5. Występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Delegatów w razie stwierdzenia niewywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków lub z innych przyczyn mających istotny wpływ na funkcjonowanie Związku, na podstawie § 28 ust. 5 Statutu Związku.
6. Żądanie zwołania zebrania Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki.
§ 12.
Komisja ma prawo żądania od członków i władz Stowarzyszenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw, na podstawie § 48 ust. 2 Statutu Związku.
§ 13.
Komisja przy wykonywaniu swoich funkcji kontrolnych w przypadku wyjątkowo skomplikowanej kwestii, może skorzystać z usług specjalisty z danej dziedziny wiedzy, również spoza Stowarzyszenia.
§ 14.
W przypadkach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje Komisja kierując się postanowieniami Statutu Związku, bądź innymi przepisami prawa.